Над Україною помітили три пасажирські літаки: куди летіли та як опинилися в нашому небі
Експерт пояснив дивну фіксацію авіалайнерів та яка небезпека для них була.
Над Україною помітили три пасажирські літаки / Колаж: ТСН.ua
В небі над Україною знову помітили пасажирські літаки. Цього разу Flightradar24 зафіксував одразу три авіалайнери, які нібито пролітали над територією Закарпатської області, поблизу Ужгорода.
Літаки були помічені сервісом з відслідковування авіаційного руху ввечері 6 січня.
Три пасажирські літаки
Якщо вірити даним радара, літаки певний час перебували в закритому повітряному просторі України над Закарпатською областю, а потім терміново змінили курс і продовжили рух над територією Румунії.
Йдеться про:
Airbus A330 компанії Finnair, який прямував рейсом FIN121 з Гельсінкі до Делі.
Airbus A321 компанії Wizz Air, що виконував рейс W67950 з Риги до Кутаїсі.
Airbus A350 компанії Finnair, що летів рейсом FIN41 з Гельсінкі до Сеула.
Пасажирські літаки пролітають поряд з кордоном України / Карта Flightradar24
ТСН.ua поцікавився у авіаційного експерта, чи дійсно пасажирські літаки могли потрапити в закритий повітряний простір України та через які причини це могло статися.
Потрапили під дію РЕБ?
На думку авіаційного експерта Валерія Романенка, літаки могли потрапити до повітряного простору України через активну роботу систем РЕБ, які наші військові задіяли через високу загрозу ворожого нальоту.
А це своєю чергою могло вплинути на роботу навігаційних систем літаків, через що вони помилково потрапили в повітряний простір України.
"Flightradar дуже рідко помиляється. Він отримує інформацію не лише з транспондерів на літаках, які постійно транслюють сигнал про своє місцеперебування в повітряному просторі, а ще й з американської системи спостереження за повітряним рухом. Тому залетіти в повітряний простір України пасажирські літаки могли, ймовірно, через те, що були активно задіяні засоби РЕБ. Авіалайнери могли потрапили в зону їх дії та на певний період часу відхилитися від маршруту", – пояснює ТСН.ua Валерій Романенко.
Також подібне теоретично могло статися через погані погодні умови. Якщо в регіоні вирувала негода, то пілоти могли попросити про дозвіл на проліт українською територією.
Була висока небезпека
Валерій Романенко більше схиляється до версії, що на політ трьох літаків, ймовірно, могла вплинути саме наша РЕБ "Покрова".
"Потрапляння літаків у повітряний простір іншої держави – це дуже неприємний момент для екіпажів, бо їх просто могли б збити, особливо над Україною під час ворожого нальоту. Адже часу розбиратися, що саме летить,у ППО не буде, бо ворожі дрони та крилаті ракети атакують наші міста зі сходу, півночі, заходу та півдня. З будь-якого боку можуть летіти, розвернутися та атакувати обраний об’єкт. Вже були випадки, коли до цього регіону залітали ворожі крилаті ракети та "Шахеди" через Румунію і Молдову. Тому момент для цих літаків був доволі небезпечний", – зазначає Валерій Романенко.
Експерт додає, що в цьому разі наша ППО спрацювала професійно, а не як російська чи іранська, де спочатку запускають ракети і лише потім розбираються, по чому саме.
Що кажуть авіаперевізники?
В авіакомпанії Wizz Air пізніше зазначили, що їх літак не заходив у авіапростір України. Під час планування та отримання дозволів для здійснення рейсів компанія враховує всі рекомендації Європейського агентства з безпеки авіації (EASA).
"З початку російсько-української війни, згідно з рекомендаціями Агентства, український авіапростір не може використовуватися для цивільних авіаперепезень з міркувань безпеки. З того моменту Wizz Air не здійснила жодного рейсу з використанням українського чи російського повітряного простору" – повідомили в пресслужбі Wizz Air.
Там додають, що загальнодоступні онлайн-додатки для відстеження польотів використовують різноманітні технології, але їх точність варіюється. WIZZ підтверджує, що жоден з її літаків не залітав у повітряний простір України, як про те свідчать відтворені дані радара.
Раніше ТСН.ua розповідав, що в небі над Україною помітили пасажирський літак з Росії: куди летів та що це означає.
Читайте також:
Пасажирські літаки в небі над Україною: чи можливо це 2025 року і що для цього потрібно
Над Україною помітили пасажирський літак з Білорусі: куди летів і в чому причина